kolmapäev, 20. juuni 2018

Üheskoos Setomaal

Seekordne 15-16 juunil toimunud Kopli lasteaia personali suvine õppepäev viis meid Setomaale. Ette võeti umbes 300 kilomeetri pikkune sõit Lõuna-Eestisse. Pikal teekonnal saime kuulata loengut „Töö motivatsioon” ja tutvuda oma riigi kultuurilise identiteediga.
Kaugel Eesti riigi piiriääres ootas meid Setomaa: Seto talumuuseum, laht, mineraalvesi, metsmaasikad, tsäimaja, Saatse saabas, kirik, muuseum, sõirapäev. Rahvuspärandit hoidev looduskaunis paik tegi meile ajarännaku eilsest tänasesse. Saime osa kohalikust keelest, osalesime sõira valmistamise töötoas, külastasime Eestisse rajatud esimest õigeusu kirikut. Enne ärasõitu pakuti Värska tsäimajas Setomaa rahvustoitu. Kõht täis ja meel emotsioonidest pungil asusime koduteele....

Iga reisi kõige tähtsam osa on koosolemine. Ja ühistest suvistest väljasõitudest on kujunenud Kopli suurtele juba omamoodi traditsioon. Ühiselt kogetud hetked lähendavad. Ikka kõik koos ja igaüks natuke omamoodi, teineteist hoolides ja hoides õnnitlesime suviseid sünnipäevalapsi, nautisime ühist pikniku, julgemad tegid suve esimesed ujumised lahes. Kel õhtul veel jaksu võttis ette rattamatka või hoopis keerutas jalga tantsumuusika saatel. Sai lusti, nalja, rõõmu ja puhkust.
Suured tänud kõigile organiseerijatele, võimaldajatele ja osavõtjatele.